Blogtrottr
MSN 新聞 - 政治新聞
MSN 新聞 - 政治新聞 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
上海自貿試驗區 威脅我經濟示範區?
Dec 19th 2013, 14:12

中國大陸正在推動上海自由貿易試驗區,對台灣規劃中的自由經濟示範區造成不小壓力,今天在一場金廈共推自由經貿區座談會中,前海基會董事長__江丙坤強調、陸資並不可怕,要趕緊抓住時機。大陸代表則認為,金門廈門位置接近,是很適合的示範點。 經建會規劃的自由經濟示範區還沒公布,中國的上海自由貿易試驗區九月底已經上路,前海基會董事長江丙坤認為,兩岸可以從金門、廈門先推動自由經濟區試辦,搶開放商機。 ==前海基會董事長 江丙坤== 政治環境造成一些阻力變成我們必須要透過自由經濟示範區來讓大家了解說陸資進來不可怕也可以創造就業機會

江丙坤認為,經建會的計劃最終就是要推動台灣全島成為自由經濟區,如此將能提升台灣的競爭力。不過有學者憂慮,金門腹地不夠,只怕金廈自由經貿區將淪為口號。而大陸代表認為,金門廈門地理位置接近,是最有條件成功的示範點。 ==福建省台辦調研處長 翁林楠== 金廈自由經貿區應該是最有條件能夠成形的因為大家知道就是說金門跟廈門就隔著幾千米的距離半個小時的船就可以到而且兩邊都有這方面合作的意願 翁林楠指出,福建離台灣最近,之前已經有福建平潭綜合試驗區,對金廈自由經濟區也有相當大的興趣,已經多次來台灣考察,如何實現則還需要雙方的深度討論。

記者黃亦如劉漢麟 台北報導

【加入MSN 新聞粉絲團】

內容來源 : 公共電視 更新日期 : 2013/12/19 22:12

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    ksokf 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()